Skript na tvorbu Sklik produktových kampaní z feedu

Když nedávno kluci ze Skliku na PPC Campu oznámili, že produktové inzeráty (PI) se budou posouvat do top pozic, rozhodl jsem se na to připravit. Zkusil jsem tedy zrevidovat kampaně dle návodu v dokumentaci. Trápil jsem se s importy dva dny, ale pořád to nebylo ono.

Naštěstí se ozvala v diskusi Hanka Kobzová a poradila mi svůj skript na import produktových kampaní. Byl to krok vpřed, ale pořád mi přišlo, že je tam moc manuální práce. Tak jsem Hančin skript se Standovou pomocí, trošku upravil. Výsledek nyní předkládám.

Co tedy skript umí

  • na základě pravidel vytvoří z feedu importní soubor pro PI
  • dokáže kombinovat tagy z feedu custom_label_0, custom_label_1, categorytext, manufacturer, brand
  • dokáže přidat do produktových skupin jen produkty skladem
  • dokáže přidat do produktových skupin cenové rozsahy
  • výsledkem je importní soubor s kampaní, která obsahuje sestavy s produktovými skupinami, dle zadaných kritérií

Nastavení

V konfigurační části je třeba nastavit tyto věci

feed_url – url vašeho feedu pro Zbozi.cz

mail – e-mail na který vám přijde výsledný importní soubor

campaignName – jméno vaší kampaně, já si držím v názvu podmínky, dle kterých skládám produktové skupiny, pro případný update tedy například: PLA | Kategorie/Výrobce/Sklad/Cena.

campaignBudget – rozpočet vaší kampaně, v rozhraní lze později změnit

shopID – shopID nejlépe zjistíte tak, že dáte v sekci Export kampaní vyexportovat stávající PI kampaň a hodnotu shopID tam najdete, vypadá nějak takto: zbozi:12345780:JMENOESHOPU.cz.

defaultCPC – výchozí hodnota ceny za proklik, pokud budete provádět update kampaně, doporučuji nechat hodnotu prázdnou, systém pak sám doplní u nově přidaných sestav CPC 8 Kč a vy si filtrem CPC=8 Kč a Zobrazení=0 snadno dohledáte nově doimportované sestavy.

Dále je pak třeba nastavit filtr, dle kterého skript na základě vašich podmínek vytvoří názvy sestav a produktové skupiny. Stačí u položek od řádku 19-26 nastavit hodnotu TRUE, na tagy z feedu, které chcete použít. Podmínkou je, že musí být splněny všechny podmínky TRUE, pokud je jedna prázdná, tak se sestava nevytvoří.

Na řádku 26 pak můžete v poli priceRange nastavit cenové rozsahy, dle kterých se sestavy dále segmentují.

Výsledný soubor pak stáhněte z e-mailu, ideálně do něj vůbec nezasahujte a dejte importovat do Skliku. Dobře si zkontrolujte zda se import podařil a vše sedí!

Pozor také na práci s tagem CATEGORYTEXT. Pokud vám správce zbožáků změní jméno CATEGORYTEXT kvůli párování na Zbozi.cz, rozhodí vám tím kompletně sestavy a produktové skupiny. Vyřešil jsem to tím, že si originální hodnotu CATEGORYTEXT z webu zasílám do štítku. Obdoba google_product_category a product_type se prý neplánuje.

Přidej komentář jako první k "Skript na tvorbu Sklik produktových kampaní z feedu"

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*