Skript na tvorbu Sklik produktových kampaní z feedu

Když nedávno kluci ze Skliku na PPC Campu oznámili, že produktové inzeráty (PI) se budou posouvat do top pozic, rozhodl jsem se na to připravit. Zkusil jsem tedy zrevidovat kampaně dle návodu v dokumentaci. Trápil jsem se s importy dva dny, ale pořád to nebylo ono.

Naštěstí se ozvala v diskusi Hanka Kobzová a poradila mi svůj skript na import produktových kampaní. Byl to krok vpřed, ale pořád mi přišlo, že je tam moc manuální práce. Tak jsem Hančin skript se Standovou pomocí, trošku upravil. Výsledek nyní předkládám.

Co tedy skript umí

  • na základě pravidel vytvoří z feedu importní soubor pro PI
  • dokáže kombinovat tagy z feedu custom_label_0, custom_label_1, categorytext, manufacturer, brand
  • dokáže přidat do produktových skupin jen produkty skladem
  • dokáže přidat do produktových skupin cenové rozsahy
  • výsledkem je importní soubor s kampaní, která obsahuje sestavy s produktovými skupinami, dle zadaných kritérií

Nastavení

V konfigurační části je třeba nastavit tyto věci

feed_url – url vašeho feedu pro Zbozi.cz

mail – e-mail na který vám přijde výsledný importní soubor

campaignName – jméno vaší kampaně, já si držím v názvu podmínky, dle kterých skládám produktové skupiny, pro případný update tedy například: PLA | Kategorie/Výrobce/Sklad/Cena.

campaignBudget – rozpočet vaší kampaně, v rozhraní lze později změnit

shopID – shopID nejlépe zjistíte tak, že dáte v sekci Export kampaní vyexportovat stávající PI kampaň a hodnotu shopID tam najdete, vypadá nějak takto: zbozi:12345780:JMENOESHOPU.cz.

defaultCPC – výchozí hodnota ceny za proklik, pokud budete provádět update kampaně, doporučuji nechat hodnotu prázdnou, systém pak sám doplní u nově přidaných sestav CPC 8 Kč a vy si filtrem CPC=8 Kč a Zobrazení=0 snadno dohledáte nově doimportované sestavy.

Dále je pak třeba nastavit filtr, dle kterého skript na základě vašich podmínek vytvoří názvy sestav a produktové skupiny. Stačí u položek od řádku 19-26 nastavit hodnotu TRUE, na tagy z feedu, které chcete použít. Podmínkou je, že musí být splněny všechny podmínky TRUE, pokud je jedna prázdná, tak se sestava nevytvoří.

Na řádku 26 pak můžete v poli priceRange nastavit cenové rozsahy, dle kterých se sestavy dále segmentují. (POZOR! Pokud to s rozsahy přeženete, script se zpomalí a může přesáhhnout limit 30 minut a spadnout. Stačí generování dle rozsahů rozdělit do více souborů s méně rozsahy a vše se zrychlí.)

Výsledný soubor pak stáhněte z e-mailu, ideálně do něj vůbec nezasahujte a dejte importovat do Skliku. Dobře si zkontrolujte zda se import podařil a vše sedí!

Pozor také na práci s tagem CATEGORYTEXT. Pokud vám správce zbožáků změní jméno CATEGORYTEXT kvůli párování na Zbozi.cz, rozhodí vám tím kompletně sestavy a produktové skupiny. Vyřešil jsem to tím, že si originální hodnotu CATEGORYTEXT z webu zasílám do štítku. Obdoba google_product_category a product_type se prý neplánuje.

4 Komentáře k "Skript na tvorbu Sklik produktových kampaní z feedu"

  1. Ahoj, parádní script a díky, jen bych se chtěl zeptat, s kolika produkty eshopu s timto scriptem pracuješ a jaké to má výhody oproti struktuře jedna sestava = jeden produkt?

    • Mám feedy kde jsou desetitisíce produktů.

      Dělit to co sestava to produkt mi přijde už hodně silná segmentace, zvláště pokud se ti produkty překrývají pak se ti budou chytat obecná slova na více sestav což je horší na správu. Dávám přednost rozumné segmentaci na větší skupinky kategorie/značka/cena

  2. Ahoj, mohl bych se zeptat, jak naložit s takovýmito chybovými hláškami? Díky!

    Exception: Request failed for https://www.xyz.cz returned code 403. Truncated server response: 403 Forbidden (use muteHttpExceptions option to examine full response)

    TypeError: Cannot read property „length“ from undefined. (file Code.gs, line 137)

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*