Rychlá příprava kampaní v Adwords Editoru

Na postupu jak založit nové kampaně neustále pracuji. Přesto bych se s vámi rád v krátkém videu podělil o to, jak to dělám. Ve skutečnosti používám pro každou shodu klíčových slov jednu kampaň. Tedy jednu kampaň pro slova ve volné a druhou v přesné shodě. Protože jsem očekával, že se na video budou dívat i méně zkušení PPC specialisté, ukázku jsem mírně zjednodušil.

V ukázce používám proměnnou [adgroup] – správně se dle dokumentace jedná o “vzorové slovo”. Kompletní informace ke vzorovým slovům najdete v dokumentaci.

Určitě vás napadnou další možnosti využití “vzorových slov”. Já tam vidím hodně dalších možností. Zkoušejte!

4 Komentáře k "Rychlá příprava kampaní v Adwords Editoru"

  1. Ahoj, ty používáš pro každou shodu jednu kampaň? Jak je tohle aplikovatelné na rozsáhlé eshopy? Je možné efektivně spravovat třeba 50+ kampaní?

    • Ahoj Petře,
      používám. Příprava je rychlá, když si to člověk v editoru zažije, tak je to za chvíli hotové a systém se mi osvědčil i na větších kampaních. Kampaně si čísluji a pak dle potřeby používám filtry. Ze začátku jsem se toho trošku bál, ale stačí to zkusit na pár kampaních a rychle si na to zvykneš.

      Karel

  2. Ondřej Duda | 14.6.2016 z 11:00 | Odpovědět

    Ahoj Karle, doporučím v Excelu ještě přidat další sloupec „Criterion Type“ tím lze rovnou ovlivnit typ shody klíčového slova včetně vyloučení.

    Na ukázku posílám tabulku v Google Sheets kterou jsem vyrobil pro svůj tým: https://docs.google.com/spreadsheets/d/17EqUmXuNYxqO3kzmBHiPe69gSEdLXLQS4AB7XMwxC7M/edit?usp=sharing

    Pracuje se s ní úplně stejně jako s tvou. Kampaně jsou tam značené jako -KW_P (přesná shoda), -KW_F (frázová) a -KW_V (volná). V -KW_F a -KW_V jsou klíčová slova rovnou i v přesné a frázové shodě vylučována. Vyplňuje se pouze první půlka tabulky a vše ostatní se dopočítá.
    Lze takto udělat i 2000 slov ale čím více tím je pomalejší odezva na dosazení hodnot.

  3. Ondro, to vypadá moc hezky. Já používám jen modifikátor a exact KWs rozdělná do dvou kampaní. Exact kampaně pak vytvářím kopií broad v editoru. Vyloučení přesné shody pak v broad kampani udělám opět jen importem KWs na úrovni vylučujících klíčových slov. Ale to tvoje řešení je moc hezké, navíc dobrá práce s Google Docs, které hrozně rád používám. Díky za příspěvek!

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*