Moje poznámky ze zimního PPC Campu 2017

Celé shrnutí PPC Campu sice už sepsala Markéta. Ale na Twitteru jsem napsal, že tento camp mi přišel zatím úplně nejlepší. A tak mi dovolte abych přihodil pár myšlenek, které jsem si poznačil a nechci je zapomenout. Co jsem si tedy poznamenal?

  1. Sledovat Ondru Švarce. Script, který nám ukázal mi ulehčí práci a nemusím si ho sám psát. Výborná práce s personifikátory a využití možnosti přes API přistupovat k Merchant centru. Napojení na merchant vypadá nenápadně, ale těch věcí na to ho lze využít je přehršle.
  2. Když to půjde, pokecat s Petrem Havlíkem. PPC Camp je nejen o přednáškách. Potkáváte se s lidmi a dáváte se do řeči. Tak jsme se s pár lidmi usadili po obědě ke stolu a byla z toho zajímavá session nad reporty a analytickými nástroji. Nejvíc mě zaujal free přístup ke Kebole na zkoušku (promo kód DATOVALOPATA) a pak skvělý free nástroj na práci a spojovaní CSV souborů Data Science Studio. Petrovi jsem tak rázem odpustil, že mě každé ráno kolem třetí chodil s partou opilců budit :)
  3. Naučit se alespoň trošku práci s R. Ivana Hrazdilová nám celé odpoledne ukazovala možnosti práce v R a dost mě to nadchlo. Začít se dá třeba tady: https://www.datacamp.com/ Vyčerpávající zdroj informací přihodil na Twitteru Pavel Jašek: https://www.dlouhychvost.cz/naucte-se-r-prakticky-seznam-zdroju/ Balíček do R, který umí pracovat s timestampem v dimenzi Google Analytics se jmenuje clickstream.
  4. Poprat se s GDN. S obsahovou sítí stále svádím nerovný boj a tak se mi hodně líbila přednáška Daniela Kotisy, který měl skvělé tipy k práci s obsahovou sítí Google. Pokud mu fungovala GDN dobře na výkon, tak většinou zacílení na in-market publika (Publikum s pravděpodobným zájmem o koupi). Daniel doporučoval sledovat útraty za daná umístění a případně se domáhat vrácení, pokud jde o neplatná kliknutí. Informace o tom, že od 1. 2. 2017 končí textové reklamy v GDN pak byla třešnička na dortu.
  5. Sledovat jak to dělá Slevomat. Radek Hudák má odsledováno na velkých datech a tak se podělil o spoustu tipů. Utkvělo mi hlavně: díky výsledku split testu Slevomat neremarketuje první den. Na Facebooku jim fungují čisté kreativy a smajlík alá šipka zvedá CTR na odkaz několikanásobně. Testují s vynikajícími výsledky Databreakres. Platforma založená na strojovém učení je údajně dostupná i menším projektům. Mimochodem strojové učení se na campu skloňovalo docela často.
  6. Ondra Sláma ví o videu fakt hodně. Ondra si s přípravou prezentace dal práci a zjistil i některé věci k video kampaním, které mi byly nejasné. Mimo jiné radí. Nasaďte co nejdříve endscreeny. Pokud máte videí moc, vytáhněte si nejsledovanější a dodělejte endscreeny tam. V Youtube Analytics pak můžete sledovat výkon endscreenů, což je super! Údajně endscreeny fungují lépe na zapojení do práce s kanálem než na subscribe.
    Pokud chcete mít Google Shopping i na Youtube, musí být u Shopping kampaní v searchi zapnuto políčko “Zahrnout partnerské weby ve Vyhledávací síti”.
  7. Umět někdy skriptovat jako Samo. Samuel Ondrišák představil hned několik sciptů které používá a opět pro práci s Merchant centrem. Hlavně ten na hlídání stavu produktů v merchantu je výborný a ušetří PPC specialistům spoustu starostí. Jak tedy Camp začal tak i skončil. Merchant centrem…

Je super, že taková skvělá akce a vlastně zadarmo se koná a že ji Markéta pořádá. Za to velké díky. Zaujalo mě, že se akce účastnili asi jen tři freelanceři. Proto vás vyzývám, nestyďte se a příště se přihlaste. Stojí to za to!

4 Komentáře k "Moje poznámky ze zimního PPC Campu 2017"

  1. Díky za tip na endscreeny, na ně jsem zatím nenarazil :-)

  2. Řekl bych, že problém freelancerů je to, že nemají přístup k tak velkým klientům, datum a potenciálně zajímavých témat k přednáškám. Já bych tam jel taky, ale bohužel mě nenapadá žádná zajímavá přednáška. A bez přednášky se tam člověk nedostane.

    Třeba za ten rok něco vymyslím.

    • To si opravdu nemyslím, v jedné diskusi jsme se naopak shodli s Lukášem Pitrou, že velké firmy se na freelancery obracejí čím dál tím častěji.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*