MCC Skript na kontrolu rozpočtů pro Adwords a Sklik

Začalo to tipem od Marka Prokopa na knihovnu na které se podílel Milan Kryl Mimic-for-Google-Apps-Script Poměrně krátký skriptík nám umožnil malou revoluci. Přímo z AppScriptu lze pracovat s API Skliku a díky tomu lze načítat informace ze Skliku i Adwords v jednom scriptu bez napojení na třetí stranu.

Pak stačilo už jen najít šikovného programátora a PPČkaře v jedné osobě Standu Jílka a script byl hotov. Každý podnět, který jsme s Peťou Větrovskou jako testeři  vznesli nám zapracoval a níže vidíte výsledek. Nutno říct, že si Standa se scriptem vyhrál a na podobném principu už nám běží i další script na detailní kontrolu výkonu účtů a automatický reporting.

EDIT: Nová lepší verze sctiptu je tu!

Standa script a i další užitečné scripty dále rozvíjí na svém webu, doporučuji přejít na jeho verzi scriptu s centrálním configem!

Jelikož Seznam vypustil ven nové API Drak, které umožňuje komunikovat pomocí JSON, Standa nelenil a skript přepsal. Skript se tak zkrátil a zrychlil. Navíc na přání Peti přibyly další kontrolní sloupečky, které určitě oceníte. A hlavně nezapomeňte sledovat Standův nový web! Plánuje i online kurz na skritpování, tak ať vám neuteče.

Skripty na kontrolu rozpočtů měla již dříve hotové Hanka Kobzová. Vyžadovaly ale separátní skript pro Adwords a pro Sklik. To vše “náš” skript řeší a přidali jsme ještě pár funkcí navíc:

  • skript se konfiguruje z jednoho místa a to Google Dokumentu ten si zkopírujte tady
  • pokud nevyplníte Sklik nebo Adwords účty nevadí, skript pojede i tak
  • skript běží pod MCC
  • v samotném skriptu změníte jen URL konfiguračního souboru (na řádku 3) a je hotovo
  • skript hlídá zadané rozpočty
  • ukazuje PNO a CPA kampaní
  • informuje vás o útratách za tento měsíc a meziročně
  • ukazuje informaci o včerejší útratě
  • NEW běží na API Drak – JSON
  • NEW doporučuje denní rozpočet

A takto vypadá výstup v mailu:

Za všechny kdo se na scriptu podíleli (Standa, Peťa Větrovská a další) doufám, že se vám skriptík bude líbit a pomůže vám k zas o trošku lepším PPC kampaním.

 

23 Komentářů k "MCC Skript na kontrolu rozpočtů pro Adwords a Sklik"

  1. Martin Kudrna | 26.1.2017 z 16:41 | Odpovědět

    Ahoj, díky za script. Šlo by, aby ten sheet aktualizoval někam do Google Sheetu místo emailu? Abychom si mohli další data navzorcovat sami :)

    M.

    • Martin Kudrna: Skript jsme pustili ven pro inspiraci, co lze udělat a jak funguje hlavně napojení na Sklik API. Další rozšíření možná časem. Ale kdo trošku App Scriptu rozumí, tak si ten export dopíše, není to tak těžké. Zkuste.

  2. Paráda, jen mám malý dotaz: jak je to s ochranou dat? Když např. zadám přístup do Sklikového MCC, kdo jej uvidí?

    Díky za odpověď

    • Tomáš: Data jsou kompletně u Google a běží na HTTPS. Do config souboru je přístup jen pro ty co mají práva. Opět vše běží na HTTPS. Stejně tak veškerá komunikace scriptu.

  3. Čau Kájo,
    podle mě by se hodil ještě sloupec „poměrové procentuální plnění budgetu“, abys hned viděl, jak jsi na tom třeba v půli měsíce – jestli přetahuješ nebo naopak budget nečerpáš. Co myslíš? Nebo aspoň já to tak využívám.

  4. Ahoj,
    děkuji za veřejně dostupný skript. V emailu mi chodí pouze prázdná tabulka. Skript mám v MMC účtu. Můžu se zeptat, kde dělám chybu?

    Díky.

    Petr

  5. Robert Štípek | 31.1.2017 z 9:37 | Odpovědět

    Nemohl by i na karte SKLIK byl sloupec pro nazev klienta? Rada klientu ma login na soukromy email prehistorickeho zneni a z nej nepozname o jakeho klienta jde (v Skliku si ucty pojmenovavame). Díííík, jste boží!

  6. Ahoj, nevím jestli je to bug u mě nebo se to děje všeobecně. Když vytvoříš kopii již existujícího configu, tak se z nového configu (ikdyž jsou data vymazaná) posílají i Sklik data původního configu. Adwords je v pohodě. Když to vytvořím z vašeho default configu, tak 2 configy vedle sebe fungují v pohodě.
    A je to fakt pecka! Díky.

    • Ahoj Tome, a nemáš ve scriptu spíš odkaz na ten starý config. Protože script si sahá jen tam kam ho nasměruješ. Jinak mě nenapadá, jak by to mohlo nastat. Možná ještě napadne něco Standu.

  7. Robert Macků | 20.2.2017 z 9:34 | Odpovědět

    Ahoj, kam prosimtě vložím mailové adresy, na které se mají výsledky posílat? Dopsal jsem je na řádek 12, píše mi to ale stále chybovou hlášku
    TypeError: Cannot call method „getRange“ of null. (line 13)
    Nebo se má po povolení opravnění změnit mail@mail.cz na mail, který chci a řádek 12 nechat, jak je. Díky, Robert

  8. Petr Gyüre | 13.3.2017 z 10:20 | Odpovědět

    Ahoj, mám stejný problém jako Robert Macků, řádek číslo 13.
    tj.Var mail_settings = mail_sheet.getRange(„B1:B2“).getValues();
    mi hlásí tuto chybovou hlášku.
    TypeError: Cannot call method „getRange“ of null. (line 13)
    Mockrát děkuji za pomoc.

  9. Pavel Trojánek | 22.8.2017 z 15:52 | Odpovědět

    Adwords v pohodě, ale nějak mi to nehází data z Skliku. Čím by to mohlo být? Díky! P.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*